Ampumahiihto

Lahden Hiihtoseura tarjoaa ampumahiihtovalmennusta vasta-alkajista huipputasolle saakka. Seurassamme toimivat valmentajina kokeneet valmentajat, joiden ohjauksessa jännittävän lajin saloihin pääsee sisälle turvallisessa ja yhteisöllisessä harrastusympäristössä. Ampumahiihtoa harjoitellaan Hollolan Hälvälässä ampumahiihtostadionilla.

Ampumahiihto lajina

Ampumahiihto on kahden hyvin erilaisen lajin yhdistävä laji: keskittymiskykyä ja tarkkuutta vaativaa ammuntaa sekä kestävyydestä ja teknisestä osaamisesta koostuvaa hiihtoa. Kilpailulajina ampumahiihto on äärimmäisen jännittävä ja erityisen suosittua se on Keski-Euroopassa.

Ampumahiihdossa ammutaan sekä makuulta että pystyasennosta. Yli 16-vuotiaat hiihtävät ase selässä.

Amppari-koulu 9-12-vuotiaille

Kiinnostaako ampumahiihto – nyt voi hypätä mukaan amppari-kouluun ja päästä mukaan lajin saloihin!

Amppari-koulu alkaa Hälvälän ampumahiihtostadionilla toukokuussa. (Ampumaradantie 111, Hollola, google maps https://goo.gl/maps/dRyZMNemxKJdQCtP8). (Tiilikankaantieltä Ampumaradantielle ja sieltä Ampumahiihtoradalle).

Ensimmäinen tapaaminen tiistaina 21.5.2024 klo 17.30-18.15. Harjoitukset jatkuvat tiistaisin 28.5., 4.6. ja 11.6. samaan aikaan.

Ampparikoulu sopii hyvin kaikille 9-12 -lapsille. Varusteet liikuntaan soveltuva kelin mukainen vaatetus. Ampparikoulu on maksuton.
Lisätietoja ja ilmoittautuminen 20.5. mennessä: Jari Karinkanta 044 028 6443, karinkanta.jari@gmail.com

Tervetuloa kokeilemaan silmän ja käden tarkkuutta!

Kesätreenit starttaavat toukokuussa!

Ampumahiihdon harjoitukset käynnistyvät 6.5. maanantaina. Kesällä harjoitteluun kuuluu ampumaharjoittelun lisäksi juoksua, kuntopiiriä ja muita taitoharjoituksia. Vanhemmilla käytössä ovat myös rullasukset!

Ampumahiihtoharjoitusten lisäksi juniorit osallistuvat maastohiihtojaoston harjoituksiin niin kesällä kuin talvellakin harjoitellen nopeutta, kestävyyttä ja hiihdon tekniikkaa.

Kurkkaa lisätietoja Harjoittelu-sivulta!