MiniSalpausselkä ja Junioricup II -osakilpailu kokosi mäkihypyn ja yhdistetyn juniorit kisaamaan Lahden hyppyrimäille

Mäkihypyn ja yhdistetyn Junioricupin II-osakilpailu kilpailtiin P/T16-P/T10 sekä K6 avoimessa sarjassa Lahdessa lauantaina. Hiihto-osuudet hiihdettiin Urheilukeskuksen ympäristössä mäkisissä ja talvisen kauniissa maastoissa. Aluksi aika napakkakin pakkanen haastoi urheilijoita. Lämmittelyä kaivattiin...

Aluksi aika napakkakin pakkanen haastoi urheilijoita. Lämmittelyä kaivattiin hyppyjen lomassa. K64 mäessä T16 ja P16 sarjat startattiin jo aikaisin aamulla auringon noustessa värjäten taivaanrannan punaiseksi. T16 Lahden Hiihtoseuran Emilia Vidgrenilla hyppy kulki ja hän sijoittuikin mäen jälkeen ensimmäiseksiHän piti sijoituksensa myös yhdistetyn 5km hiihtolenkilläP16 sarjan mäkihyppyyn osallistui lähemmäs 20 kisaajaa. Voittoon hyppäsi Siilinjärven ponnistuksen Veeti Hyvärinen. Lahden Hiihtoseurasta mukana oli 7 hyppääjää, joista parhaiten onnistui Korawik Saendee neljännellä sijallaan. Myös Aapo Komonen sijoittui kuuden palkitun joukkoon sijalle 5. Yhdistetyssä ensimmäisenä maaliin hiihti Kuusamon Erä-Veikkojen Markus Maaninka. Paras lahtelainen oli kuudenneksi sijoittunut Aapo Komonen.

Myös Karpalon pienemmissä sarjoissa oli loistavasti osallistujia. LHS:n Aleksi Lappi liiteli näyttävin ottein niin K38 kuin K25 mäkien voittoon sarjoissa P14 ja P12. P14 mäkihypyn sarjassa palkintosijoille ylsi myös hienosti Urho Kanervala sijallaan 4. P14 sarjaan osallistui yhteensä yhdeksän Lahden edustajaa. Yhdistetyssä P14 voittoon ylsi Miro Maaninka Kuusamon Erä-Veikoista. Lahtelaisista Urho Kanervala hiihti hienosti toiseksi. Myös Arttu Juutila piti ladulla vauhtia yllä ja sivakoi itsensä palkittujen joukkoon viidenneksi.  P12 yhdistetyssä hiihto-osuudella Aleksi Lappi nousi jälleen korkeimmalle korokkeelle. T14 sarjassa ei lahtelaisväriä nähty. T12 mäkihypyssä Matilda Purtsi ponnisti kuudenneksi, Kiteen Urheilijoiden Alisa Karttusen viedessä kirkkaimman sijan. T12 yhdistetyssä Alisa Karttunen säilytti sijoituksensa, Lahden Matilda Purtsin puolestaan ollessa neljäs.

P10 sarjan mäkihypyn vei Ismail Dinc Lahden Hiihtoseurasta ja kolmanneksi ylsi Lahden Eemeli Dufva. Yhdistetyssä Eemeli Dufva osoitti kovan hiihtokuntonsa ja kirkasti sijoitustaan tullessaan ensimmäisenä maaliin. Ismail Dinc ylitti maaliviivan hienosti toisena.

Lisäksi Lahdessa kisattiin Junioricupin ulkopuolella avoimessa sarjassa K6 mäessä. Valtteri Aalto sijoittui toiseksi, Sasu Laakko neljänneksi ja Aslan Dinc kuudenneksi lahtelaisista. Valtteri Aalto osallistui myös yhdistetyn hiihtoon ollen kolmas.

Tulokset

mäkihyppy I yhdistetty