LHS – Hiihtäjän polku

Lahden hiihtoseuran maastohiihtojaoston harrastus- ja kilpaurheilutoiminta tarjoaa erinomaiset puitteet kaikenikäisten ja -tasoisten hiihtäjien harjoitteluun. Maastohiihtojaostossa on lasten ja nuorten hiihtokouluryhmät, jotka toimivat nuorten hiihtäjien polkuna tavoitteellisen harjoittelun kilpavalmennusryhmiin. Aikuisurheilijoille on kilpavalmennuksen ohessa tarjolla aikuisten hiihtokoulut ja tekniikkakurssit, joihin kuka tahansa voi tulla mukaan hiomaan omaa kuntoaan ja hiihtotekniikkaansa.

Maastohiihtojaoston visiona on toimia Lahden alueella hiihdon toimijana, joka tuottaa, tarjoaa ja järjestää: eri tasoisia harjoitusryhmiä, hiihtokouluja, hiihtokilpailuja ja erilaisia muita hiihtotapahtumia kaiken ikäisille ja tasoisille hiihdosta kiinnostuneille.

Hiihtokoulut

Ryhmiä on tarjolla kaikenikäisille ja -tasoisille hiihtäjille. Aikuisten hiihtokoulun kautta voit aloittaa hiihtoharrastuksen tai kehittää ohjatusti taitojasi uudelle tasolle. Lasten hiihtokoulussa on neljä ikä-/tasoryhmää 2-12 vuotiaille hiihtäjänaluille. Nuorille on tarjolla 12-16 vuotiaiden harrastehiihtokoulu ja erityislapsille oma Lumitähdet-ryhmä. Kausi alkaa syyskuussa ja jatkuu huhtikuulle.

Kilpavalmennus

Lahden Hiihtoseuran maastohiihtojaoston kilpavalmennusryhmissä harjoitellaan tavoitteellisesti ja kilpaillaan oman ikäluokan kansallisissa kilpailuissa. Kilpavalmennuksen tavoitteena on antaa urheilijoille parhaat mahdolliset eväät kasvupolulla kohti kilpaurheilijan uraa ja urheilullista elämäntapaa.

Nuorten urheilijoiden kilpavalmennusryhmien muodostama hiihtäjän kilpaurheilupolku alkaa nuorimpien N/M10- ja N/M12-vuotiaiden sarjoissa kilpailevien Pronssisomparyhmästä jatkuen N/M14- ja N/M16-vuotiaiden Hopeasomparyhmään ja N/M17-20-vuotiaiden Nuorten ryhmään. Aikuisten sarjoissa hiihtäville on tarjolla Maastohiihdon huippuryhmä. Lahden Hiihtoseurassa on mahdollisuus harjoitella maastohiihdon kilpatasolla aina veteraani-ikäluokkiin saakka.

thtiseura_lajiliitot_lapset_ja_nuoret

Maastohiihdon toimintalinja

Lahden hiihtoseuran toiminnan arvot ovat: LHS henki, oikeudenmukaisuus, laatu ja yhteistyö.

Maastohiihdossa painotamme toiminnassamme myös seuraavia arvoja:

• Terveet elämäntavat
  • Monipuolinen harrastus
  • Rajojen hakeminen
  • Elämykset
Lahden Hiihtoseura logo

Ole yhteydessä ja tule mukaan LHS:n maastohiihtotoimintaan!